Diófa és kapukulcs a Munkácsy utcában

 

Kisvárosom, Mezőberény nincs rajta az utazási prospektusok címlapján, de nekem mégis a világ közepét jelenti. Nincsenek magas hegyek, kék tengerek, mégis csodálatos, mert itt van az otthonom. Minden utca, minden ház, a fák és a gólyafészkek kedves ismerősöm, mert közöttük nőttem fel. Az idegen látogató városunkat lehet, hogy nem látja különlegesnek, számára csak egy kis város a sok közül.

Semmihez sem fogható az az érzés, amikor valahonnan távolról érkezve a vonatom begurul a vasútállomásra és meglátom a táblát a régi épület falán: Mezőberény.

A ház, ahol a családommal élek messze van az állomástól, de szinte észre sem veszem a távolságot, hiszen hazamegyek! A gondozott utcákon haladva nyáron a színpompás virágok bólogatnak felém, télen a kéményekből felszálló füst illata köszönt.Amikor a kis utcánkhoz érek megdobban a szívem, már csak pár lépés és meglátom a házunkat. Ez a telek, amelyen a ház áll már közel kétszáz éve a családunké. Itt éltek a nagyszüleim és talán az ő szüleik is. Most is három generáció lakik itt, a nagymamám, a férjem, a kisfiam és én. Az öreg ház már nincs meg, a helyére a nagyszüleim újat építettek a hetvenes években. A ház az akkor szokásos stílusban épült, két ablaka néz az utcán az akácfákra. A kapu és a kerítés is új, de néha még az eszembe jut a régi nehéz kapukulcs, amit mindig egy titkos szögre akasztottunk, hogy aki a családhoz tartozik bármikor bejöhessen. Az udvarunkban egy vén diófa áll, nagyon öreg már, és a Tatámra emlékeztet, aki sajnos már nem lehet velünk. A diófa jelképezi a múltat, a gyermekkort, amit itt töltöttem,felidézi a kellemes emlékeket.Ebben a házban szedte „csokorba „hétvégente a nagymamám - velem együtt- az unokáit. Különös időutazás…Akkor a nagymamám vigyázott rám, most én gondoskodhatom őróla.Közben elteltek az évek és én felnőttem a szeretetében.

A házat folyamatosan alakítjuk, szépítgetjük, lassan a saját személyiségünket tükrözi, de még mindig megvan egy-két titkos helyen a nagyszülők keze nyoma.

Mindig gyerekzsivajtól volt hangos a ház, és ez most sincs másképpen. kilenc évvel ezelőtt az életem beteljesedett és anya lettem! Nagyon jó érzés, hogy a kisfiamat abban a házban nevelhetem fel, ahol én magam is nevelkedtem.

Nagyon erős az a láthatatlan kötelék, amely engem ideköt, ehhez a házhoz, az udvarhoz, a vén diófához,még ahhoz az ütött-kopott kapukulcshoz is, ami már csak az emlékeimben van meg. Ha messzire kell utaznom, mindig ittmarad valami, már akkor honvágyam van, ha látom a vonatablakból az egyre távolodó, és egyre kisebb „Mezőberény” táblát.

 

 

 

Mérleg, utólagos engedélyeddel feltettem ide.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://kapuciner.blog.hu/api/trackback/id/tr25761957

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mérleg 2008.11.11. 08:13:30

Dehogy haragszom..... :) legalább az Oroszlánunk is elolvassa, hogy milyen ügyes vagyok!! :)
puszi

Oroszlán25 2008.11.13. 13:17:55

Hát megmondom öszintén,h elég megható volt számomra és ugy érzem tudtad volna még fokozni.De ahogy olvasom gondolataidat az jutott eszembe h hol van az anya ebböl a storybol?????Kicsit fura...nem?


Ja!És igen,ügyes vagy!

Oroszlán25 2008.11.16. 12:43:40

nagyon jó a kép!

Oroszlán25 2008.11.21. 18:10:35

Néző vagyok, ments ki innen!

Néhány napja az RTL klubon futó műsorra figyeltem fel, nekünk nézőknek sose elég. Az újabb nézettségnövelő műsor, valoságsohw argentin dzsungelben játszódik, ismert magyar művészekkel, sportolókkal. szépségkirálynővel naponta láthatjuk szünet nélkül őket, mintha csak családtagjaim lennének, beköltöztek hangjukkal, visításukkal a hálószobámba
A dzsungelből mi nézők, nem a gyönyörű táj szépségeit láthatjuk, csupán tíz tábori ággyal, színezett kis tisztásszerűt, madzaggal körbekerítve. Sokszor nem is értem, miért kell ilyen műsorokhoz a világ másik végére utazni, nyílván jobban hangzik az élő közvetítés közben, ha remegő hangon közlik velünk, hogy „jelentkezünk a legfélelmetesebb, pókokkal, szörnyekkel tarkított argentin dzsungelből” Persze, hiszen erre sok néző felkapja a fejét, elmélázunk rajta, hogy hátha valami gyönyör tárul elénk. Helyette kapunk veszekedő celebeket -nem is tudom, hogy ez mit jelent,(-valami híresség félét) nincs ennek magyar megfelelője? Hallhatunk horkolást, egyéb testi hangokat, Láthatunk pihenést, evést, ivást, és néhány borzalmasan megalázó próbát.
Csodálkozom, hogy emberek, hogyan adhatják nevüket ilyen, és hasonló műsorhoz.
Nézzük Benkő művész urat, úgy tűnik lantművészete senkit, nem érdekel, ellenben az állandó meztelenkedésével legalább meg tud botránkoztatni. Vagy a vastag „vakolat alól előtűnő hölgyeket, már-már látni vélem rajtuk, hogy ők is tudnak, kócosak, izzadságtól büdösek, karikás szeműek lenni. Mi tagadás, ez elégedettséggel tölt el. Persze, aztán jövünk mi nézők, és bevetjük telefonjaink összes karakterét, hogy kifejezzük szimpátiánkat, egy-egy „sztár” irányába, ez elgondolkodtat, úgy látszik, csak motyogunk, és mondjuk a magunkét a műsorra, miközben sokszor tátott szájjal figyeljük az eseményeket.
Végszóként annyit mondanék, hogy meglepődve figyeltem amint gyermekem és csapata fociedzés közben éppen a „celebeket” tárgyalta, hát ilyen értékrendű társadalom felé torzulunk el?
Néző vagyok, ments ki innen!


Ezt is a kedves sogornöm engedélyével! :-)

schupi 2008.11.21. 18:29:19

Egyetértek Mérleggel a celebekkel kapcsolatban.
Elég jó lett az iromány, egy-két felesleges vesszőt kellene kivenni szerintem.
Ez a szerencsétlen lantművész tényleg csak a pucér s...vel tud egy kis pénzt keresni. Minden kommersz, a művészet a kutyát sem érdekli, pedig nagyon jó penget szegényke...

Oroszlán25 2008.11.22. 10:59:59

Sziasztok!
Ha már a Benkő Dánielnél tartunk,akkor azt elmondom rola,h szegény már megöregedett és nincs a helyén az esze,régen volt ö igazi nagy lantmüvész,most már csak sztm rámondják.És sztm nem azért mutogatta magát,mert ott volt a kamera és h rá figyeljenek,hanem begolyozhatott :-) ö már és nem veszi magát észre.
Mi tagadás nagyon megszerettem a Celeb vagyok,ments ki innen c. müsort és minden adását láttam és sajnálom :-( h vége lett,de a sztárok elsösorban a sok-sok pénz miatt vállalták be azt,h elmennek Argentinába és állják a nekik kiszabott probákat.
Az meg megint más tészta ahogyan viselkedtek különbözö emberek és elfelejtették,h nekik azért valamilyen szintem tartaniuk kellett volna magukat és nem (néha) 15 éves gyerekként viselkedni.Pl.,amikor a Delhusa Gjon összeveszett a Rippel Ferivel egy törölközön! :-) Vagy amikor a Zimány Linda sirva fakadt(többek közt) amikor a S.Kristóf véletlen megdobta a szunyog riasztos spay-vel!Vagy pl.,amikor Tóth Gabi állandoan sirt,mert hiányzott neki az anyukája!
Egy biztos,ha nekem adatott volna az a szerencse,h kijuthatok egy dzsungelbe és ott kell élnem max.3 hétig,élveztem volna,mert nem biztos,h még1x átélhetnék egy ilyen kalandot.
Sztm a celebeknek is igy kellett volna gondolkodniuk.....

Oroszlán25 2008.11.22. 17:32:35

Botrányos szópárbajoknak lehettünk szem- és fültanúi szombaton délután az RTL Klub Celeb vagyok, ments ki innen! című műsorában. Ezúttal már a budapesti stúdióban osztották egymást a celebek. Volt bunkózás, hülyézés és köcsögözés is.


Szőke András kijelentette, ő senkit sem szeretett meg a csapatból, sőt az élő adás alatt fogta magát, és kiment a stúdióból. A többiek sem titkolták, úgy érzik, András összeférhetetlen ember, akivel nem igen lehet együtt élni. A humorista azt is kijelentette, a táborlakók nem tudtak csapattá kovácsolódni két hét alatt sem.

Pákó szokásához híven most is "kocsogözött", most éppen Oszkárra volt kibukva. Gjonit azonban védelmébe vette, pedig őt aztán még most is támadták társai. Csúnyán kiosztották az énekest a szombati adásban is. Többek között azt sérelmezték, hogy Delhusa állandóan a kitüntetéseivel, lemezeivel dicsekedett, míg mások szerényen hallgattak eredményeikről. Ebbe a vitába még a műsorvezető, Lilu is bekapcsolódott. Gjoni folyamatosan próbált magyarázkodni, de nem igen tudta magát megvédeni.

A zenész Zimány Lindának is nekiesett. Delhusa azt hajtogatta, a szőke hírességet csak arról ismerik, hogy Kefir barátnője volt. Erre Steiner Kristóf azzal hozakodott elő, hogy Gjoniról pedig azért beszélnek most, mert kiderült, csalta a feleségét. Az énekes ezt kikérte és kijelentette, a felesége ilyet nem mondott, az újság kiforgatta a szavait, ezért helyreigazítást is kértek.

Lilu a műsor végén kijelentette, ez a társaság szörnyű, és az is biztos, nem fognak telefonszámot cserélni, sem szentestén összejönni.

Oroszlán25 2008.11.22. 17:43:47

Na erröl beszéltem!Mint a gyerekek!áááááááááááá
süti beállítások módosítása